The start of our roadtrip - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thijs Talsma - WaarBenJij.nu The start of our roadtrip - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thijs Talsma - WaarBenJij.nu

The start of our roadtrip

Door: Thijs Talsma

Blijf op de hoogte en volg Thijs

22 Oktober 2013 | Australië, Cairns

De tijd is weer aangekomen dat ik maar is een verhaaltje ga schrijven. Heb de eerste week in Cairns niet erg veel bijzonders gedaan, dus er valt niet erg veel te vertellen tot aan de roadtrip. De week in Cairns begonnen we eigenlijk met zwemmen, af en toe een beachvolleybal wedstrijdje en genieten van de rust in Cairns. We zaten in een super relaxte hostel, waar voornamelijk Duitsers zaten, maar het was opvallend gezellig met hun! Veel mensen ontmoet daar, waardoor we veel dagen doorbrachten bij het hostel of met mensen uit het hostel.

Enige activiteit die we nog in Cairns hebben gedaan was de tour naar de Atherton Tablelands. Oftewel, vroeg op om met een busje langs de mooiste plekjes in het regenwoud te gaan. Eerste stop was bij een mooie helder meertje, waar we heerlijk hebben gezwommen en even iets hebben gegeten. Daarna langs de Joshephine Creek waar we van de rotsen af konden glijden en wederom veel konden zwemmen. De derde stop was de Milla Milla Fall, wat echt verreweg de mooiste waterval was die ik tot nu toe in Australië heb gezien. Als laatste stop was Lake Barrine. Een heel diep vulcano meer, dat bijna warm was om in te zwemmen! Na een lange dag kwamen we weer aan bij het hostel en waren we echt gesloopt!

De dag erna kwamen we trouwens erachter dat we de auto vrijdag al moesten ophalen, dus direct gehaast naar de autoverhuur en onze campervan opgehaald. Het is echt een topding! Niet erg bijzonder, maar het brengt ons van A naar B. Die dag nog wat inkopen gedaan en de dag erna begonnen we aan onze roadtrip en die ging eerst richting Port Douglas. Een klein plekje, maar erg touristisch. Toch leuk om daar even rond te lopen en het een ander te zien, maar toen kwamen tot de conclusie dat we in de avond nog ergens moesten slapen. En aangezien het onze eerste nacht was, hebben we maar gewoon een camping gepakt en hebben we daar onze eerste nacht vertoefd.

Na ons eerste nachtje in de campervan, stond de volgende dag Cape Tribulation en Mossman Gorge op de planning. Eerst naar Mossman Gorge om daar een bushwalk te doen en nog wat mooie dingen te zien. We gingen er trouwens heen met het idee dat we konden zwemmen, dus ik heb de hele bushwalk gedaan op mijn slippers, maar dat ging opvallend goed! Daarna door karren naar Cape Tribulation. En dat was echt een pittig tochtje. Eerst over de Daintree River met een ferry en daarna zo’n 50 kilometer lang geslingerd door het regenwoud. In Cape Tribulation nog even het strand gezien, wat langs het regenwoud gelopen en nog een 1,5 meter lange leguaan gezien! En als kers op de taart hebben we ergens langs het strand/in de bosjes gecampeerd.

De dag erna zijn we het hele stuk vanuit Cape Tribulation tot Cairns teruggereden. En daar heb ik dit verhaaltje getikt. Morgen door naar Mission Beach en verder naar beneden. Het is alvast een top begin van de roadtrip en het zal vast nog veel vetter worden!

Oja! De foto’s op waarbenjij.nu zullen later komen, want ik weet begod niet hoe ik dat erop zet, dus voor foto’s kan je maar beter op facebook kijken! En anders maar even wachten.

• 22 Oktober 2013 - 13:31

Lana:

Hoi Thijs,
    Ik lees het al dat je aan het genieten bent. Ik ben wel benieuwd naar je foto's op deze site want ik ben niet op facebook. Je vorige verslag was wel een heel boekwerk om te lezen maar logisch als je niks anders te doen hebt midden in de nacht en alleen kan genieten van een hamburger van de Mac. Je hebt waarschijnlijk ook al gehoord van de bosbranden rondom Sydney? Volgens mij was je hier de eerste paar dagen. Geniet van de volgende trip. Groetjes Clem en Laan

• 22 Oktober 2013 - 14:53

Hans En Wil Warnars:

Hoi Thijs,
    Wat spannend lijkt het ons in het regenwoud en dan nog zo'n leguaan tegen komen.
    Fijn dat het top is. Veel plezier in Mission Beach en groetjes van ons.
    Hopen dat het wil lukken om de foto's te plaatsen, zo niet zien wij ze later wel.

• 22 Oktober 2013 - 15:21

Jane Ang:

Hoi Thijs,

Hier even een berichtje weer van je ooms en tantes, nu uit Flores.
    Betty, Frank, Richard en ik hebben vandaag een groot en eng beest gezien. We zijn namelijk naar een eilandje gevaren, Rinca, waar de komodovarenen leven.

Ik ben wel nieuwsgierig naar je foto's.
    Ik bekijk ze wel als ik bij Hanneke ben, op je facebook.
    Te gek dat je met zo'n autootje aan het toeren bent.

Dikke kus,
    Betty, Richard, Frank en jane

• 22 Oktober 2013 - 19:04

Han:

He thijsie!!!!
    Wat een toffe dingen doe je man! Je mist niets hierb;-p
    Geniet ervan

Xxxx je nicht

• 26 Oktober 2013 - 17:49

Laura En Evelien Talsma:

Hoi Thijs,

Leuk verhaal! Ik hoorde dat er een plaatsje Laura heet in Australië, ga je daar ook nog heen?
    En veel plezier met je reis!

Groetjes Laura en Evelien.

• 26 Oktober 2013 - 17:49

Laura En Evelien Talsma:

Hoi Thijs,

En veel plezier met je reis!

Groetjes Laura en Evelien.

• 02 November 2013 - 15:58

Mart En Alice Kaptein:

Hey Thijs,

Wat leuk om je zo te volgen via deze site; je verhalen zijn enthousiast en we hebben het idee dat je het naar je zin hebt. De weken vliegen voorbij, ws. ook voor jou. Geniet er maar lekker van, we blijven je volgen!

grts. Fam.Kaptein

• 13 November 2013 - 22:58

Josien :

Hoi Thijs,
    nog even een late reactie op je bericht... had het wel al eerder gelezen, maar nog niet gereageerd. Dank dat je ons op de hoogte houdt via de site, erg fijn en leuk om te lezen hoe het je vergaat door down under. Iedere zondag fiets ik 's morgens met je moeder, Elly en Lydia door de bossen van Castricum en omgeving en dan hoor ik de verhalen ook van je moeder. Geweldig dat je met het hippie-busje rond toert. Je hebt ook een ukelele gekocht toch? En je eerste les al gegeven? Leuk!! Zou graag even om de hoek kijken bij je, zal de jongens vragen om de foto's op Facebook. Hier alles z'n gangetje, morgen hebben Lana, Reen en ik een studiedag in Hoorn op school.
    Geniet er nog van Thijs!
    Dikke zoen van Josien ( en natuurlijk ook van Joep, Pim, Bram en Joost)

• 14 November 2013 - 22:18

Amy:

Hee Thijs,

Super gaaf wat je allemaal doet en ziet daar in Australië! Op facebook komen in ieder geval leuk foto's voorbij. Have fun!

X Amy